Dag 20 - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Jolanda Janssen - WaarBenJij.nu Dag 20 - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Jolanda Janssen - WaarBenJij.nu

Dag 20

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

18 Mei 2014 | Verenigde Staten, Chicago

Hallo,

Ben even mijn verslagen aan het inhalen druk weekend gehad.
Zaterdag om 7.30u werden we thuis afgezet door nicht Tina en neef Carry met zijn dochter Corry zaten al te wachten...Robin is toch nog even snel door de douche gerent want had wat last van de kat gehad vannacht...na 5 min was hij klaar en konden we vertrekken.
In de truck van Carry zijn we naar Michigan gereden ongeveer 1.45uur....door een mooi landschap en met heerlijke muziek dus de tijd vloog om...
Om 8.30 uur waren we in Michigan want van Indiana naar Illinois heb je nl een uur tijdsverschil...dus we hadden een uurtje de tijd...de kaartjes kosten ons 17.50 dollar pp dus dat viel mee.
Om 9.27 u kwam de trein een echte Amerikaanse met die hoge instap treden....
Het duurde 1.45u voordat we aan kwamen op station millenniumpark.
Langs de route zie je vanalles over een gedeelte rijd hij zelfs gewoon midden over een weg en passeren de auto's je links en re...zo raar.

Bij net uitlopen van het station stonden we direct in het millenniumpark dus ver zoeken hoefde we niet.
Na met zijn alle nog even wat foto's gemaakt te hebben bij de "boon" hebben we van Carry,Corry en Robin afscheid genomen want hun gingen met de Subway naar een wedstrijd van de baseball club de Cubs.....

Riche en ik zijn toen mbv de map weer gaan lopen...en hebben weer vanalles gezien....iedereen heeft het maar over de Sears toren maar deze heet tegenwoordig de Willis toren....het is die zwarte toren die je altijd ziet als ze Chicago laten zien en waar je op glazen platforms naar beneden kunt kijken....
Gezien d wachttijd om naar boven te gaan een dik uur was en 20 dollar kosten hebben we besloten dit niet te doen omdat we maar kort tijd hadden en eentje van ons toch wat hoogte vrees heeft.

We hebben vanalles gezien de rivier met zijn bruggen het opera gebouw,de theater buurt, trump gebouw,tribune tower,Michigan bridge, stukje langs de rivier opgelopen en de navy pier...
Dit is een groot attractie pier waar men ook een hoop evenementen kunt organiseren ,waar een reuzenrad op staat en carrousels.. Maar waar je ook een prachtig uitzicht hebt op de skyline van Chicago en uitzicht op Michigan lake...
Riche en ik ervoeren beide hetzelfde deze stad is weer heel anders dan die andere 3 ze zijn echt niet met elkaar te vergelijken en Chicago lijkt een stuk rustiger dan New York...

Om 15.30u kregen we een bericht dat de 3 op de tig weg waren dus op naar afgesproken plaats...vanaf 16u zijn we met zijn 5jes nog door Chicago gewandeld en wat shops bekeken enz...
En Jip Robin scoorde in een jordan zaak zijn special editie schoenen...ze zijn nog niet in de winkel hadden nog maar 1 paar mocht ze niet passen alleen achter de kassa zien en als hij ze wilde kopen doen en Jip dat gebeurde dus Robin had zijn dag vandaag...
Via de watertoren en wat andere straten zijn we naar pizza due gegaan dit is "de " plaats in Chicago voor pizza nl de deep dish piza....wachttijd 50 min...gezien we nog tijd hadden,honger en pijn aan de voeten en Carry dat op zijn Bucket lijst had om te doen hebben we gewacht en heel eerlijk......ik zou het weer doen.....jammmmmmiiiiiiieeeeeee die zijn echt lekker...en 1grote was genoeg voor ons 5 en..

We zijn rond 20 u terug gelopen naar de trein en om 21.15 u vertrok de trein...tegenovergestelde van vanmorgen dat hij vol zat met cubs fans was hij nu niet zo vol dus we hadden plek genoeg....
Om 23.22 waren we in Michigan toen weer 1.45u terug rijden maar gezien we weer dat uur verschil kregen waren we nu om 2.15u thuis in Logansport....wat een geweldige dag,we hebben genoten....Riche en ik van Chicago, Robin van de wedstrijd en zijn jordans en wat zijn Carry en Corry gezellige mensen....

Het was een top dagje en die 3 dagen van deze week heeft vandaag weer helemaal goed gemaakt.

• 19 Mei 2014 - 23:03

Ans, Eric En Kelly:

Hallo, dit was wat je noemt weer een hele actieve dag. Als je leest wat jullie op een dag allemaal gedaan hebben en naartoe zijn geweest, kan het haast niet anders of jullie hebben je rolschaatsen ondergebonden. Pffff, lijkt ons een schitterende maar vooral ook vermoeiende dag zijn geweest. Het voordeel was wel dat jullie van te voren een paar dagen rust hebben gehad. Zo te zien op de foto's hebben jullie gelukkig weer droog weer gehad. Morgen ook weer zo'n actieve dag voor de boeg? In elk geval veel plezier toegewenst! Xxx