Dag 9 - Reisverslag uit Pittsburgh, Verenigde Staten van Jolanda Janssen - WaarBenJij.nu Dag 9 - Reisverslag uit Pittsburgh, Verenigde Staten van Jolanda Janssen - WaarBenJij.nu

Dag 9

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

07 Mei 2014 | Verenigde Staten, Pittsburgh

Hallo,

Ondertussen is het wel al dag 10 maar ik had gisteren geen puff meer om te schrijven....
We worden nu weer wakker met regen en onweer,hopelijk trekt het weg want we willen vandaag graag Pittsburgh city van dicht bij gaan aanschouwen.

Gisteren hebben we een rustige dag gehad.
We hebben voor de eerste keer sinds 9 dagen uitgeslapen.
Maar om 9.30 uur waren we alle 3 alweer op en zaten we aan het ontbijt.

We zijn de gehele dag bij tante Mia en Ome Mart gebleven,verteld,foto's gekeken van de familie en ondertussen heb ik de was gedaan.
Ideale wasmachines en drogers hebben ze hier.
Thuis zou ik 4 machines moeten draaien hier heb ik aan 2 genoeg ,drogers zijn super ik heb bijna niks hoeven te strijken...
Smiddags zijn we wel even een rondje buurt gaan lopen.

Ze wonen eigenlijk heel erg mooi,rustig.Jammer genoeg staan er echter veel huizen nu leeg en dit laten ze gewoon allemaal verloederen....ook wordt veel afval gewoon gedumpt .
Ome Mart maakt zich er boos over en dat is terecht ...maar verder is het een mooie buurt met vriendelijke mensen...er wonen veel gekleurde mensen.

Omdat wij Hun niet teveel willen belasten hebben we hun mee uiteten genomen.
Robin mocht kiezen gezien hij een grote "te do list" heeft.
Nauw het werd Denny's...
We hebben alle heerlijk gegeten,keus genoeg...en betalen naderhand was ook wel lekker voor omgerekend €45.- hadden we met 5 man gegeten en gedronken en de heren ieder 2 glazen en niet die van bij ons nee van die grote joekelen.

Je moet hier wel steeds denken aan de tip voor degene die serveerde.

Na het eten hebben we een toer door North Park en River Vieuw park gemaakt.....wat een rust,wat een ruimte,alles is hier zo weids en overal speel mogelijk heden voor de jeugd,uit het niets liggen er baseball velden waar men kan spelen,picknick plaatsen in overvloed met daarbij vaste barbeqeu's, plaatsen waar ze met hoefijzers staan te gooien als spel,
En wat mij opvalt overal wordt er gesport, er wordt heel veel gerent,daarnaast ook veel gefiets....zeg niet dat Amerikanen lui zijn want het tegen deel is waar....

Thuis hebben we nog even wat geklets en om 22 u zijn we alle drie toch het bed weer ingedoken we waren moe....

Vandaag dus weer een dag ....pppfffff het vliegt om.

Groetjes

• 11 Mei 2014 - 20:35

Ans, Eric En Kelly:

Normaal hoor je dat in America alles groter is maar van de prijs voor het eten is dit dus niet van toepassing: moet je hier eens proberen om met 5 personen te gaan uiteten en dan maar 45 Euro te betalen.