Dag 7 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jolanda Janssen - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jolanda Janssen - WaarBenJij.nu

Dag 7

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

05 Mei 2014 | Verenigde Staten, New York

Hallo hier zijn we weer,

Gisteren avond zijn wij om 22.15u nog naar de rocks on de top gegaan.
Van te voren zijn we nog even naar de voorkant van het gebouw gegaan en zijn even door de winkels gelopen.
En dan is het zover....wij checkte in in de kelder en mochten eerst 4 etage met lift naar boven,toen er weer uit en dan begint de bodyscan weer...tja we raken eraan gewent en dan ga je naar de lift....per 10 man mag je naar boven en binnen 42 sec ben je op etage 67... Hier kun je eruit en kun je achter glas Foto's maken ....en het regende dus dat ging al slecht....daarna een etage hoger gegaan ....ook hier achter glas foto's maken maar ze sluiten niet aan elkaar aan dus ik kon tussen de glasplaten foto's maken....het regende ondertussen weer harder dus balen.....de heren hadden het al vrij snel gezien....ik ben toen toch een etage hoger nog gegaan ...flinke regen bui maar wilde niet opgeven en hier Sta je bovenop het dak met goed 1.50mtr afrastering maar wat een uitzicht....balen dat het regende...maar wij komen terug en en gaan we nogeens met daglicht naar boven...
En toen weer naar beneden met de lift....iets wat blijkbaar iedereen wilde want er stond een flinke rij...eenmaal beneden snel naar het hotel gelopen waar we om 0.00u arriveerde....we zijn toen ons bed in gedoken want om.....

3.30 uur liep onze wekker weer af...aankleden,koffers pakken en naar beneden...uitschecken en yes we kregen de borg weer terug die wij aan begin van ons verblijf moesten betalen...belachelijk maar het zij zo....
Klokslag 4.30u kwam ons super shuttle busje er zaten nog 5 andere gasten in...om 5.20 waren we op AirPort Newark waar we direct buiten incheckte.....tja en wat krijg je dan....ik heb u ingecheckt en u koffers verzorgt wat geeft u.......ggggrrrrr

Vervolgens werd ik weer eruit gepikt voor een extra bodyscan controle..dat is mij nu al 2x eerder gebeurd vlgs mij heb ik toch iets over mij wat blijkbaar niet klopt hihihihihihihi.

Daarna hebben we tot 8.50 u op het vliegveld gehangen want toen konden we pas boarden....nu weer een ander vliegtuig,weer een kleintje maar nu met 2 aan 2 rijen...
We landen om 10.25u in Pittsburgh....
Martin en Janet stonden ons al op te wachten...zij herkende ons direct....samen met hun zijn we onze bagage gaan ophalen en wat blijkt mijn koffer is defect je kunt het niet meer met het handvat uittrekken is duidelijk mee gegooid want de bevestiging van het handvat is ook kapot en ook is koffer iets beschadigd...Martin is direct een klacht gaan indienen ....maar aan handvaten doen ze niets ...dat is eigen risico...Riche heeft toen het koffer kunnen dragen....deze week even kijken wat we eraan doen want dit is natuurlijk super lastig....

Na 20 min autorit en wat site seeing kwamen we aan bij Tante Mia en ome Mart....echt zoals op de foto's die ik ooit gezien heb zag het eruit...je voelde je er direct thuis....heerlijk...

Na het eten van soep die smaakt als thuis en een boterham zijn we samen met ome Mart,Janet en Martin naar de uitzicht plaatsen gegaan om de sky line van Pittsburgh te zien....we zijn ook met een tandradbaan naar boven gegaan....

Geweldig.... Super mooi..je ziet het Steelers stadion, nieuwe soccer stadion en ijshockey stadion....
En alleen maar bruggen die naar het eiland gaan....toevallig geel net als de kleur van de Steelers....

Rondom je zie je echt allemaal Amerikaanse huizen en straten echt zoals op tv....wij genieten van alles wat we zien....

Belangrijk voor mij was om het graf van Mary Lou te bezoeken mijn/ons nichtje...fijn en mooi om dit te mogen zien....en even bij stil te mogen staan....

Daarna naar huis en tante Mia had het eten al klaar...heerlijk ...hebben we gegeten ...smaakte super....
We hebben aan tafel een hoop verteld wat door elkaar liep van Engels en Limburgse taal...Janet en Martin kregen het af en toe niet allemaal meer mee..maar dit vonden ze niet erg.

Om 21 u hebben wij van hun afscheid genomen en Robin is ook direct het bed in gedoken ....en wij om 22.30uur want je blijft natuurlijk vertellen....Maarja om 4.15u loopt het wekkertje weer af want we worden om 5u opgepikt door Janet en Martin om naar de Niagara Watervallen te gaan....

Hoezo rustig....vlgs mij zijn wij na deze vakantie aan vakantie toe....hihihi...

Tot morgen.

Groetjes

• 11 Mei 2014 - 20:19

Ans, Eric En Kelly:

Jammer dat het weer niet altijd meezit, maar wel prachtige foto's bij dit verslag.
    Leuk dat je je familie hebt ontmoet, kunnen ons inderdaad voorstellen dat je dan heel wat te bespreken hebt.