Dag 24 - Reisverslag uit Indianapolis, Verenigde Staten van Jolanda Janssen - WaarBenJij.nu Dag 24 - Reisverslag uit Indianapolis, Verenigde Staten van Jolanda Janssen - WaarBenJij.nu

Dag 24

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

22 Mei 2014 | Verenigde Staten, Indianapolis

Hoi,

Vanmorgen om 8u op en om 9 u zaten we al in de auto.
Samen met Mike de zoon van Oom Jesse en zijn Partner John en oom Jesse gingen we op weg naar Indianapolis.
Het was warm hier 70F maar het begon flink te donderen...
We moesten eerst nog naar de ouders van John wat afgeven....wat een mooi huis ...aan voorkant...achter praten we maar niet over ....maar ze hadden 3 prachtige paarden die wij dus even mochten bewonderen...
Daarna op weg naar Indianapolis....achter ons zagen we dat het regende en flink onweerde maar dat was achter ons...als eerste gingen we naar een Mall waar men geweren kon kopen....tja dat boeit mij niet zo maar ach de heren vonden het wel leuk...toen we daar weg wilde rijden starte de auto van Mike niet maar geen paniek zou na 20 min wel starten had hij blijkbaar vaker..dus wij gingen naar de volgende Mall want de Jordans voor Robin stonden ook nog op het lijstje....na 3 winkels ingelopen en vergeleken was de adel gesloten en had dhr zijn 3e paar Jordans en tevens voor Gidion ook maar een paar meegepakt....ach ja....maar ik ben nu toch benieuwd hoe wij 4 paar extra Jordans schoenen mee gaan krijgen....bonnen bewaren we maar eens goed....

Ondertussen waren Mike en John er weer bij en na wat rondgelopen hebben vertrokken we naar de binnen stad...

Wauw wat een entree je rijd recht op de Circle af het middelpunt van de stad en van daaruit kun je 4 kanten op....machtig mooi om te zien.. Na parkeren auto zijn we op zoek gegaan naar het memorium van 9/11....Mike,John en oom Jesse wisten zelf niet dat dat er was terwijl john en Mike toch vaak hier waren....dus via de nodige bezienswaardigheden waaronder het gouverment, beelden van George Washington,lincon afbeelding,canal bike kwamen we erop uit....
Kippenvel.....prachtig mooi om te zien....
Het was echt warm 85F bijna 35C dus eigenlijk wilde we wel even wat schaduw en wat drinken dus een Mall in ....wat zijn die dingen giganties groot en wat je er niet allemaal krijgt ....maar ook eet gelegenheden....
Toen we weer naar buiten wilde was er echter onvoorspeld een noodweer losgebarsten....regen,onweer,hagelbuien,.....begin nu langzaam te geloven dat wij het aantrekken dat weer....waarom hebben wij dat steeds.....

Tja het was intussen 17u dus ook tijd om te eten...via allemaal kleine gangen door de Mall kwamen we bij de Old Factory uit....een restaurant dat er al sinds 1965 is en wat pasta serveert....
Mooi oud gebouw...gezellig,knus met een trolley bus modern in de zaak....
We hebben er Ravioli en spaghetti gegeten.....was heerlijk...
Nadat we klaar waren regende het nog....gggggrrrrrr.......

Gelukkig had Robin een paraplu in de rugzak en Mike en Oom Jesse zijn de auto gaan halen en hebben ons toen opgepikt...
Bij het uitrijden van Indianapolis was het bijna over waar we gelukkig nog even konden stoppen bij het war monument....dit lijkt een beetje op het capitool,monument,en Lincoln monument als je er staat maar dan een stuk korter bij elkaar.....prachtig...op de foto's zie je dat het ene moment het nog donker is en ander licht....

We hebben op de terug tocht weer van de omgeving genoten en weer vanalles gezien Zola's het hus van de gouverneur,gevangenis een hele grote met schiettorens en alles en we passeerde Gascity in dit drp is ieder jaar een James Dean bijeenkomst waar 5000 mensen op af komen...James Dean blijkt in het dorpje ernaast nl te zijn opgegroeid...

Ach het was weer een mooie en super gezellige dag...morgen weer wat rustiger aan eigenlijk gewoon niks doen hihihihihihihi

Doeiiiii

Ik kan bijna geen foto's plaatsen sorry hiervoor maar ze willen niet downloaden

• 23 Mei 2014 - 00:22

Ans, Eric En Kelly:

Hallo, ook weer indrukwekkend om dat monument van 9/11 te zien. We kunnen ons voorstellen dat je daarna er even stil van bent.
    Robin komt voorlopig wel uit met z'n schoenen, die hoeft niet bang te zijn dat hij zonder komt te zitten.
    Ja, je zou het bijna gaan geloven dat jullie de wolken aan een touwtje achter jullie aan mee trekken.
    Geniet nog maar even, want het einde van jullie reis komt langzaam in zicht.