Dag 13 - Reisverslag uit Logansport, Verenigde Staten van Jolanda Janssen - WaarBenJij.nu Dag 13 - Reisverslag uit Logansport, Verenigde Staten van Jolanda Janssen - WaarBenJij.nu

Dag 13

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

11 Mei 2014 | Verenigde Staten, Logansport

Hallo,

Vanmorgen om 9u opgestaan,Robin om 10u.we hadden al bezoek van Erik de zoon van oom Jesse.
toen Erik weg was hebben wij ontbeten,oom Jesse eet nooit smorgens dus daar moeten we opletten zodat wij wel eten...
Nadat oom Jesse het grasveld om zijn huis had gemaaid zijn we naar de oma van Riche gegaan....
We waren al landelijk maar nu helemaal....ze woont echt in niemandsland Maarja met 60 hectare grond om je heen woon je in niemandsland...
Oma is 93jaar maar woont nog geheel op zichzelf...oom Jesse verzorgt haar zover...Oom Bob en Tante Diana wonen wel naast haar maar oom Bob is zwaar gehandicapt na een ongeval met een boom....en heeft zelf volledige hulp nodig...
We zijn de gehele middag bij oma geweest waar ze verschillende series van Bonanza zat te kijken,wat voor Robin soms wat verveling opriep gezien er verder niks te doen was ook geen internet....logisch ik had ook wel af en toe dat gevoel...maar het is de oma van Riche en wie weet hoelang ze nog hier bij ons is....
Toen we eenmaal buiten op het terras zaten ontpopte oma zich tot een vrolijke,gezellige vertellende vrouw....met af en toe Nederlandse woorden ertussen....het is een echte lieve vrouw en heel eerlijk Riche heeft best wel wat trekken van haar...zo leuk om te zien...
Neef Carry met zijn kinderen, Corry en Sheldon kwamen ook bij oma binnenvallen alsook neef Erik dus het was opeens een gezellige boel.
We zijn daarna nog even op bezoek gegaan bij Oom Bob en Tante Diana,waarna Robin een ritje is gaan maken in de truck samen met Carry....
Toen hij terug was en wij afscheid van iedereen hadden genomen zijn we gaan uiteten in de pizza hut.....jammie nu weet ik wat Pizza hut is ..lekker...en daarna nog een ijsje gaan eten.....

Ik kan nu al zeggen na Amerika moet ik iets gaan doen.....rennen ,dat zal het niet worden dan maar flink wandelen.....ik past dadelijk in nog geen uniform meer....meh ja dit pakt ons wel niemand meer af...

Savonds is er onder ghet genot van een glaasje wijn...naar robocop gekeken ...Oom Jesse heeft een ontelbaar aantal films...geen Nederlandse ondertiteling ....tja.....snap ik niet hihihihihi.....

Weer een dag om....we wennen langzaam aan al die trucks,jeeps wat hier rijden ....want dit zien we zelden in Nederland maar hier zie je geen 1 klein autootje...en die wegen hier....echt onvoorstelbaar hoe breed....het wordt wennen straks in ons bekrompen smal Nederlandse....

Doeiiiiii tot morgen.
Moederdag......

• 12 Mei 2014 - 21:46

Ans. Eric En Kelly:

Prachtig om te lezen dat de oma van Richard, ondanks haar hoge leeftijd, nog altijd op zichzelf woont.
    En dat alles in een schitterende rustige omgeving; daar kun je toch alleen maar van dromen.