Dag 8 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jolanda Janssen - WaarBenJij.nu Dag 8 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jolanda Janssen - WaarBenJij.nu

Dag 8

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

06 Mei 2014 | Verenigde Staten, New York

Hello,

Here I am again.
Vanmorgen liep om 4.15u het wekkertje weer af.......ja ja we hebben vakantie.....
Om klokslag 5u waren Janet en Martin er en tante Mia stond boven aan de trap ons een leuke dag te wensen, dachten wij dat we stil waren geweest ,blijkbaar niet.

Martin en Janet hadden vanalles meegebracht,snacks en een grote koelbox vol ijs met de nodige spriet,cola en water...we waren voorbereid op vanalles.

Na 2 uurtjes rijden,waar ik moet bekennen dat wij met zijn 3tjes toch af en toe onze oogjes dicht hadden stopte wij bij een restaurant ,ik dacht "famous Evans'". Waar we een echt Amerikaans ontbijt hadden,waaronder pancakes met frambozen en met chocolade,gebakken ei en worstjes en zelfs gebakken aardappelen.."het was jammie...
Na een uurtje gestopt te zijn reden we om 8u weer verder en klokslag 10u parkeerde wij de auto bij de niagara Watervallen.

We hadden gehoopt dat we met de boot mee konden en konden lopen naar de waterval waar je net onder hem doorloopt.
Echter door de hevige winter wat hier is geweest lag er nog heel veel ijs zowel in water als op land,ivm de warmte die nu komt opzetten beginnen er stukken af te brokkelen en is men bang voor de boot maar ook voor de passagieren....

Dus we hebben dat gene wat we konden ook gezien en gedaan.

Daarna zijn we via de rainbow bridge naar Canada gereden en we kregen van de douane ook een stempel in ons paspoort.
Wat prachtig zijn de watervallen ,vooral ook de "horseschoe"zijde.
Nat werden we toch,hoe dichter dat we erbij kwamen hoe meer je de druppels ging voelen

Janet is toen op een gegeven moment de auto gaan halen en daarna hebben we nog een kleine sight seeing gekregen en we de grens naar de USA weer overgingen..

Na 2 uur rijden en ook nog een hoop gezien langs de weg van het boerenleven hier stopte we nu bij een barbecue restaurant.
We vroegen aan Janet en Martin verras ons maar en toen kregen we een schaal voor ons met kip,leverworst,ritjes,varkensvlees,frietjes,dikke bonen ,cowlsalade,maïskolf ,maisbrood........."........jammie wT wS dat lekker.

Daarna nog 2u naar huis gereden...euh nadat Janet ons nog vanalles in de stad liet zien waaronder de fans van de pithsburger ijshockey ( the pinguïns)' die gewoon op een parkeerplaats met hun stoelen naar een groot scherm van het hockey zaten te kijken.

Na wat nagebabbeld zijn we om 22 uur naar bed gegaan,
Riche lag er al van 20u in want hij voelt zich niet lekker,flink verkouden,veel hoesten....dus met een panadolletje het bed in en morgen uitslapen...
Morgen is het een rustdag....ik ga wat machines was doen en we doen verder niks......denk ik....we zien wel....

Grioetjes

• 11 Mei 2014 - 20:28

Ans, Eric En Kelly:

Wat een prachtige foto's. De Niagara watervallen lijken ons inderdaad prachtig en zijn natuurlijk in het echt veel mooier en indrukwekkender als op de foto's.