5e dag - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jolanda Janssen - WaarBenJij.nu 5e dag - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jolanda Janssen - WaarBenJij.nu

5e dag

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

03 Mei 2014 | Verenigde Staten, New York

Hallo allemaal,

We hebben alweer dag 5achter de rug.
Een dag met weer een hoop nieuwe dingen.

We zijn vanmorgen na het ontbijt om 9 u vertrokken met als doel...we zien wel wat er ons pad passeert

Via times square zijn we op de 42ste straat naar het Chrysler building gelopen...even anders als je van de grond af erheen kijkt en als je verkeerd staat zie je het niet,dus ik vragen.....staan we eronder....tja
Via de libary en Bryant park zijn we naar het empire State building gelopen,waar een wachttijd van 1 1/2 uur was en even binnen naar de liften kijken mag je niet zonder ticket eigenlijk kom je er gewoon niet binnen,even balen maar we hadden geen zin om hier aan te sluiten morgen hebben we het rockyfeller building.
Via Madisons square park zijn we naar het Flatiron gebouw gelopen en toen door naar Union Sqaure waar een hoop te doen was met dansers en mensen die spellen speelde of zongen enz.

Via Broadway door naar StPauls Chapelle en ground zero.....indrukwekkend...om kippenvel te krijgen....al die verhalen en nagedachtenis briefjes,foto's enz en wat een mensen massa staat daar.

Via financial district naar de Whitehall om de Ferry te nemen die ons heen en weer bracht naar staten island ....maar waar we wel natuurlijk uitzicht hadden op het Vrijheidsbeeld.....mooi om te zien maar indrukwekkend ....tja....prachtige skyline van New York.

Na de Ferry zijn we langs het Vietnam memoriam naar de Brooklyn bridge gelopen...deze zijn we overgelopen en even in Brooklyn rond gelopen....wat een drukte qua auto's op die brug maar zo maf dat je zo boven die auto's loopt.

Maar toen hadden we alle 3 zoiets van ...pppffff en nu naar het hotel.via de lafayette en de court buildings, Chinatown,Soho weer langzaam naar boven gelopen...

Overal gingen de lampen aan en dan zie je zo een stad echt veranderen.

We waren om 20.30 u uitgeblust,pijn aan onze voeten maar zoveel indrukken rijker in het hotel...

We hadden geen puf meer om nog verder te lopen en zijn om 22u het bedje weer ingedoken.....erg maar het zij zo....morgen hebben we nog een hele dag....

We hebben wel besloten dat we ook hier nogeens terug komen.

De foto's die nu op deze blog staan zijn genomen met de IPad.jammer genoeg haalt hij niet de dingen dichter bij dus bij deze.

Groetjes en tot....

• 03 Mei 2014 - 10:35

Peter Kruts:

Geweldig om te lezen hoe het jullie vergaat ! Geniet.....

• 11 Mei 2014 - 19:57

Ans, Eric En Kelly:

New York lijkt ons inderdaad geweldig. je ziet het wel op TV maar we willen wel geloven dat het in werkelijkheid allemaal veel indrukwekkender is.