3e dag - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Jolanda Janssen - WaarBenJij.nu 3e dag - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Jolanda Janssen - WaarBenJij.nu

3e dag

Door: Jolanda

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

01 Mei 2014 | Verenigde Staten, Washington

Hallo allemaal,

Hier is het nu 20u...we hebben een dag met alleen maar regen gehad en niet regen maar stort regen....
Vanmorgen begon het met rustig regenen...nadat we ons voorzien hadden van een paraplu zijn we weer via het witte huis naar Vietnam veterans memorial gelopen,een muur waar alle gesneuvelde soldaten op staan...indrukwekkend hoeveel dat er waren,via een beeld voor de veteranen zijn we naar het monument van Lincoln gegaan......wat mooi, wat een groot beeld en wat een uitzicht.
Via dit beeld kun je helemaal over het water naar het monument van WO2 kijken naar het monument van Washington (die grote paal) naar het Capitool.
Machtig mooi, maar doordat het weer zo slecht was zag je het capitool niet goed.
Op de trappen van dit monument staat de spreuk van Martin Luther king, " I have a dream" hij zou op dat punt ook zijn toespraak hebben gehouden.
Vervolgens na het verlaten van dit monument zijn we naar het korean war veterans memorial gelopen....schitterend ....gewoon 19 beelden zo groot als jezelf, om wederom stil van te worden.....

O ja toen we langs het witte huis liepen kwam er flink wat politie en een hele hoop zwarte auto's langs, wij meende dat hierin Michelle zat,....ze kwamen nl vanaf het witte huis en de straten werden afgezet....wat een spektakel.

Maar verder, we wilden nu naar wat museums gaan kijken dus op weg hierna toe gingen volgens mij aan de hemel de sluisen helemaal open op een minuut tijd waren we door en door nat,schoenen,sokken,broeken het was niet meer leuk.
Na lang proberen stopte er eindelijk een taxi die bracht ons terug naar het hotel.....
Hier hebben we ons eerst eens opgewarmd en van de natte spullen ontdaan.
Na een uurtje hebben Riche en ik toch nog een poging gedaan en zijn op weg gegaan naar de museums,ging goed regende rustig,tenminste dan wat wij gewent waren.
Zijn toen naar het museum of national historie geweest alsook nog naar het museum van air en space, prachtig allemaal en te bedenken dat dit allemaal geen entree vraagt alleen weer bij binnen komst een bodyscan.....maar ach na gisteren is dat al gewoon...hihihihi.

Op de terug weg was het rustig aan het regenen ging prima totdat we bijna aan het hotel waren daar barste het weer los,we hebben maar weer een taxi gepakt maar het was alweer gebeurd,alles was wederom door en door nat,ons 2e paar schoenen en broeken......

Hoe graag we ook nog s avonds naar de verlichte monumenten hadden willen gaan kijken ,maar we hebben geen behoefte meer om door de regen te lopen .....het blijft hier gewoon kei hard regenen....jammer zeer jammer,want als de regen er niet was geweest hadden wij nog meer kunnen zien dan nu.....

Baal er wel een beetje van....Maarja het is gewoon niet anders en hebben gewoon nu pech met het weer.....

We zijn ook nu in het hotel gebleven en hebben daar ook gegeten en daar was niks mis mee,Maarja je had graag ergens anders gezeten....maar om alweer nat te worden of weer een taxi nee geen zin meer in.

Op de verdieping van onze kamer bleek een wasserette te zijn alleen voor gasten ...er staan 2wasmachines en 2drogers..ik heb moeten besluiten om onze spijkerbroeken even te wassen en in droger te gooien want op de kamer kregen we ze echt niet meer droog hoop onze schoenen wel...Maarja het zijn dan ook weer Amerikaanse machines....ppppffffff....ging dus ook weer vanalles mis maar zo leer je weer.
Morgen gaan we om 11.00uur vliegen naar New York , dus mijn volgende verslag komt hiervan daan.

Tot morgen.

• 01 Mei 2014 - 22:13

Silvia:

Wij zijn best wel "een beetje boel" jaloers hoor.
    Wat een geweldige verhalen allemaal.
    Het reisverslag laat ook werkelijk niets achterwege!!
    Super.

Geniet volop van alles, van het broodje bij de MC tot aan de regen.
    Het is namelijk wel Amerikaanse regen!!!!
    Die prachtige verhalen in de taxi en de drogers in het hotel.
    Allemaal bijzonder als je weer in ons kikkerlandje terug bent.

Ik denk aan jullie, en dat weet je!
    Er staat iets prachtigs op de tafel in de woonkamer.

Dikke knuffel en smok,
    je Sil

• 01 Mei 2014 - 22:44

Marielle Dassen:

Hey Jolanda,

geweldig verhaal!!Jullie hebben toch al veel gezien, ondanks het slechte weer! Dat is ook heel goed, want dat blijven herinneringen voor later. Eenmaal terug in Nederland zal alles nog een keertje de revue passeren en zul je zeggen: zijn we daar ook nog geweest? Ben in 1997 laatste x in Florida geweest; vergeet ik echt nooit meer! Amerika een geweldig land, er is zoveel te zien!!
    Hele fijne reis naar New York en ik verheug me al op jullie volgende verslag!